GOOD MARKETING VS BAD MARKETING


Good Marketing VS Bad Marketing

"Jangan rendahkan maruah diri demi mencari rezeki "

Maaf , saya hanya jual produk bukan diri . Saya tak akan layan mana-mana p...m yang boleh dikatakan biadap dan tidak menghormati saya dan juga panggilan telefon melalui messenger lewat malam . Biarlah saya dikatakan sombong dan menolak rezeki asalkan saya tidak dipandang murah demi meraih untuk dapatkan tempahan atau menjual lukisan sedia ada . 

Mungkin dengan orang lain anda boleh berbuat demikian tetapi bukan saya . Lain orang lain cara marketingnya , saya  dengan cara saya dan tak akan berubah sama sekali dengan merendahkan maruah diri buat strategi pemasaran cara kotor dengan status-status lucah demi lariskan produk , rating like & komen di status yang dibuat .

Sebagai seorang perempuan , sejujurnya saya berasa malu dan kesal dengan strategi marketing kotor ini . Dan lebih memalukan apabila terlihat komen - komen dari berlawanan jantina di status tersebut . Saya yang membaca pun naik segan inikan pula nak buat status berbaur lucah , memang bukan saya orangnya . 

Pada yang telah p...m saya atau berhajat nak melencong p...m saya ke arah tu , saya nasihatkan berhentilah . Buang masa anda saja sebab saya tak akan layan , paling tidak pun saya akan unfriend & block anda . Tak ada untungnya saya menyimpan orang sebegini di fb saya . Saya yakin dengan rezeki yang datangnya dari ALLAH bukan dari merayu simpati gadai harga diri pada manusia . Kalau ada rezeki saya , adalah . Kalau tidak , saya akan berusaha sehabis mungkin berlandaskan cara yang betul . 

Boleh tanya pada mereka yang pernah berurusniaga dengan saya ,  mereka tahu bagaimana cara saya bekerja . Pada peniaga online yang terasa dengan status saya ni , kiranya rasa boleh terima pakai sebagai teguran silalah ambil , sekiranya rasa tak berpuashati dengan status saya ini bolehlah unfriend saya . Maaf pada yang terasa . Status ini berkenaan diri saya tiada niat menyindir atau menyakiti hati sesiapa . 

REYNAS ART
(CT0085862-U )

Comments

Popular Posts