KUMANTHONG 2: JACKPOT ISLAND (2022)


Kumanthong 2 : Jackpot island (2022)
Vietnam
Genre:Horror, Mystery, Thriller
Netflix
5/10
Pada tahun 1992 sekumpulan nelayan telah menjumpai seekor ikan duyung yang tersangkut pada pukat mereka dan dibawa naik ke darat dan dirogol secara bergilir-gilir tanpa simpati sehingga mati. 

Duyung tersebut adalah seekor duyung bunting. Selepas insiden kematian  duyung , penduduk kampung tempat tinggal nelayan yang telah merogol duyunng tersebut ditimpa bencana yang menyebabkan banyak kematian akibat sumpahan dari duyung itu.
Sebilangan kecil penduduk yang terselamat telah membina sebuah kuil dan menanam duyung disitu agar  rohnya tidak mengganggu keamanan penduduk kampung. 

Dalam diam ada yang telah memuja bangkai dugung tersebut dan mengeluarkan anak dari perut dugung tersebut dan dipuja menjadi kumanthong. 

20 tahun kemudian ,  6 orang sahabat karib telah pergi bercuti ke pulau tersebut bagi menyambut hari jadi Linh. 
Pada hari mereka tiba di pulau tersebut pelbagai jelmaan lembaga dan perkara aneh berlaku hingga berlakunya pertumpahan darah sesama mereka tanpa mereka sedari. Manakala Linh pula ketika itu sedang hamil diburu untuk dijadikan persembahan bagi pemujaan mengambil janinnya untuk dijadikan kumanthong. 
Nak tau siapa yang terselamat ,  korang kenalah tengok sendiri sampai habis 🤭

Fb: Reyna Arryssa
Ig:reynas_art
Yt:Reynas Art Channel
reynasartcorner.blogspot.com

Comments

Popular Posts