THE HARD TIME

Doing hard time
Genre:Crime, Thriller
Netflix
9/10

Filem mengisahkan tentang kasihnya seorang ayah terhadap anaknya. Anaknya mati akibat terkena tembakan peluru sasar yang ditembak oleh sekumpulan gengster ketika berbalas tembakan dengan sekumpulan gangster yang lain akibat perbalahan ketika transaksi jual beli dadah dilakukan. 
Mike ayah kepada  michael iaitu mangsa tembakan yang berumur 7 tahun sanggup mengambil risiko dengan sengaja melakukan jenayah dengan memukul   seorang anggota polis yang sedang meronda dihadapan rumahnya bagi membolehkan dia masuk ke penjara untuk mencari dan membalas dendam terhadap pembunuh anaknya.    
Ketika di dalam penjara Mike cuba mendekati sekumpulan banduan yang ditakuti penghuni sel yang lain. Ketika di dalam penjara pelbagai insiden berlaku terjadi padanya kerana dia berhadapan dengan pesalah laku dari pelbagai kes jenayah. Mike nekad biar apapun yang menimpa dirinya dia tetap ingin meneruskan niatnya untuk mencari pembunuh anaknya itu. 
Agak tersentuh juga hati ini melihat pengorbanan dan kasih sayang seorang aysh kepada anaknya walaupun anaknya itu sudah tiada. 

Fb:Reyna Arryssa
Ig:reynas_art
Yt:Reynas Art Corner
reynasartcorner.blogspot.com

Comments

Popular Posts